Пакистан. Сходження на Гашербурум 2 Маші Коваль (Частина 4. У базовий табір)

Сіалкот. Приїхали ми сюди на джипах, я назвала це селище останнім оплотом цивілізації, тому як далі починалася піша частина нашого треку і чим ближче ми будемо наближатися до нашої мети, тим менше буде залишатися навколо нас цивілізованого світу, ну або просто - звичного світу.

Ранній підйом, сніданок, збір наметів і себе, пакування вантажу по баулам, штовханина і шум місцевих жителів, які борються за свій заробіток, - і ми готові виходити. Наші баули навантажені на коней, погоничі призначені.

Міша попереджає про те, що краще сильно не обганяти караван і стежити, щоб наш караван не відходив від нас. Так і робимо. Намагаємося рухатися разом, поки ще веселі і бадьорі. Дорога рівна і досить приємна, але вже відчувається пил і сухість в горлі.
Баулы

Є ще сили милуватися навколишньою красою, але якось не сильно вражає. Я сподіваюся, що все ще попереду. Адже, хай йому грець, ми ж будемо проходити один з найкрасивіших треків у світі! Так, трек до базового табору К2, повз вежі Транго, входить в 10 ку найкрасивіших треків на планеті. З такими думками я починала свою подорож. Також, ми вирішили рухатися разом з Мішею, Микитою і Славою, а хлопці планували трек, який ходять 7 днів, пройти за 4. Не знаю чому, але ми вирішили йти в їх темпі.
Карта

18.06 Перший перехід 35 км Асколі - Моджо висота 3200 км. Перепад висоти за день усього 200 м.

Спочатку дорога радувала хорошою компанією і неймовірно красивими рожевими квітами, які на тлі гір виглядали просто чудово.

Те самые цветы Дотянуться до солнца

І навіть пил під ногами залишався непоміченим. Десь на 2 \ 3 нашого шляху ми дійшли до селища, де залишалися ночувати наші товариші, теж клієнти Алі. Ми ж, відпочивши годинку, я навіть встигла подрімати, пішли далі. І вже в сутінках добралися до наміченої стоянки. Було просто неймовірно важко. Я звикла і до мульти гонок, коли добу не спиш і намотуєш по 90 км, і просто коли треба постійно топати вгору без відпочинку, але тут я відчула, що моє терпіння починає вичерпуватися, а це тільки перший день трекінгу. До вечора з'ясувалося що у Андрія ангіна або щось подібне, температура 38 і біль у горлі. Андрюха почав посилено лікуватися. Сил вистачило на вечерю і ще подивитися на небо. Мабуть, це складно описати тому, хто не бачив нічне небо в горах. На ньому мільярди зірок, небо майже біле від них. І в цей момент відчуваєш, як зупиняється час.

19.06 - 20.06 Другий перехід. Моджо - Кхорбутце 25 км 3800 2 дня. Набір висоти 600 м.

Що ж, навантаження першого переходу дало про себе знати. Стан у Андрія погіршився, температура була вже з ранку і у нього з'явився друг по нещастю - Саша. Саша нічого не їв і температурив. І так ми дійшли до Кхорбутце, переночували. І вранці вирішили залишитися на днювання, щоб хлопці могли видужати.

Наша экспедиция)

Микита, Михайло і Слава пішли далі. Ми розділили караван і наші речі. Днювання пройшло в наметі в лежачому режимі і розмовах, але як же приємно було просто відпочивати і нічого не робити. За цей день інші клієнти Алі і основний караван нас обігнали. І на наступний день вже ми планували їх наздогнати і далі йти разом з ними.

21.06 третій перехід. Кхорбутце - Урдукос 4000м. 7 км. Перепад висоти 200 м.

Сказати, що Андрію і Саші стало легше я не можу. Так само вранці температура і ті ж проблеми з горлом і животом. Але йти треба. Трохи відпочили. Перехід не довгий. Вирішили дійти до Алі і там вирішити, залишимось чи підемо далі.
По дороге к базовому лагерю
У цей день ми нарешті побачили ті самі вежі. Дорога одноманітна, камені, пилу менше. Підвищилася вологість. Йшов дощ і був туман. Почали зустрічатися льодовики. Стоянка була якраз навпроти веж Транго. Ми вирішили ставити табір і відпочивати.
Башни Транго

Тоді я думала, ну що такого в цих шматках каменю, нехай навіть таких величезних. Навіщо люди йдуть сюди ?! Я - зрозуміла, у мене мета, і це дорога, це просто чергова перешкода на шляху. Але що тут роблять люди, які йдуть заради самого треку ?! І навіть туман, який надавав цим баштам чарівний, казковий вигляд справжніх палацових веж, в яких живуть велетні і господарі цього дикого краю, - нічого не пояснював.

Алі приніс нам нормальної їжі з похідної кухні, мабуть, вигляд у нас зовсім жалюгідний був. Мене теж пригощали чаєм і коржиками. Відверто користувалася своїм жіночим становищем. Спочатку мене це бентежило, те що мені і чай і суп пропонують, але потім я просто втомилася прикидатися, що я така ж сильна, як і чоловіки. Знаю, в горах не місце соплям і всі ніби як рівні, всі знають куди йдуть. Але - не рівні! І в Пакистані мені довелося з цим змиритися, на жаль - бо це мене засмутило, але і на щастя - тому що я нарешті перестала прикидатися і дивитися без ілюзій на деякі речі.

22.06 четвертий перехід. Урдукос - Горе 2. 4300м. 14 км. Перепад висоти 300м.

Відпочинок позначався позитивно. Та й зменшення навантаження теж. Хлопцям ставало легше. Але все одно вони були слабкі після хвороби, а тут ще постійний набір висоти.
Ми рухалися далі, вже разом з усім караваном.
Караван
То наздоганяючи, то відстаючи, часто по одному. Відмінна можливість подумати про життя, про все що хвилює, ну або просто подивитися навколо і спробувати усвідомити де ти, навіщо ти тут і що ж ти збираєшся робити далі?
Стали з'являтися засніжені гірські вершини. І це радувало око, після сухих і лисих скель Транго, снігові вершини стали нагадуванням - навіщо ми тут.
Заснеженные вершины
Дійшовши до Горе 2, ми прийняли рішення йти далі, сили були, та й набору висоти не передбачалося. Але, не тут-то було. Ми ж були зав'язані на коней, які несли наші вантажі, і ці коні витратили день з нами на днюванні і їжу теж вони там їли. Загалом, виходило так, що тепер вони не можуть йти далі, так як їжі з собою у них на день, а паші далі немає. Загалом, поки Алі нам це пояснював, у мене було стійке відчуття, коли ти точно знаєш, що тебе обманюють, але так все розповідають, що і не підкопаєшся. Загалом, довго ми не сперечалися. Залишилися на ночівлю. Увечері по рації ми дізналися, що група Микити вже в базовому таборі. А нам ще треба йти 2 дні.

Наш дом

23.06 п'ятий перехід. Горе 2 - Шакрін 4700 м. Через Конкордія. 23 км. Перепад висоти 400 м.

Для мене це став один з найважчих днів.
По дороге к Конкордию
Довгий перехід. Десь на ⅓ шляху я зрозуміла, що у мене починає пропадати голос. Я практично не могла говорити, не можу сказати, що боліло горло, просто коли я намагалася щось сказати виходив моторошний сип і хрип. Мені ставало все гірше. Ми дійшли до Конкорді.
Мі дошли к Конкордии, юху!

Конкордії - це місце злиття двох льодовиків Балторо і Годвін-Ауштейн (якщо я правильно переклала). Звідси рукою подати до базового табору К2 і Броуд Піка.

Там був привал, у мене піднялася температура. Хлопці зробили мені чай. Але треба було йти далі. Дорога була ще довгою. І ось проходячи черговий гребінь льодовика я подивилася ліворуч і побачила Її. До цього вершина була весь час в хмарах. А тут хмари розійшлися, і вона була видна повністю. У всій своїй красі. Я сіла, і не могла відірвати очей. К2, Чогорі. Я зрозуміла, навіщо люди йдуть в цей жахливий трек, я зрозуміла, що схоже і я вже побачила все, що хотіла. Так можна було сидіти годинами і просто дивитися. Так, я бачила Еверест, але Чогорі - вона інша. Вона не порівнянна ні з чим, особлива гора!

Чогори
Підійшов Саша і перервав мої думи. Треба було вставати і йти. Мені ставало все гірше, я буквально відчувала, як йдуть сили. І якщо чесно, мені набридло з цим боротися. Дійшло до того, що на черговому привалі Алі просто забрав мій рюкзак. Це було вже останньою краплею. Що ти взагалі можеш, якщо навіть свій рюкзак нести не здатна ?! І це все на висоті 4000м. Куди ти взагалі зібралася ?! На 8000 ?! Ха-ха. Вдома тобі сидіти і National Geographic дивитися, як говорив один мій знайомий. Рюкзак я не хотіла віддавати, але я не могла сперечатися, тому що взагалі не могла вже говорити. Всі вже були на стоянці, а я тільки підповзала. І тут мені назустріч вийшов Саша з термосом з чаєм. Я не очікувала.

У цій експедиції ще будуть для мене несподівані моменти.
Рассвет)

Намет вже стояв. Хлопці відпочивали. Алі приніс мені теплий суп. Завтра ми повинні були дійти до БТ.

24.06 шостий перехід Шакрін - БТ 5100м. 10 км. Перепад висоти 400м.

Підйом. Сніданок і в путь. Ми просто йшли. Йшли і йшли. БТ знаходився на морені. І ось за кожним новим пагорбом я чекала їх, наметів і людей, які вже дійшли. Але все ніяк. І ось, я побачила перші намети. Але це був не наш табір. Під Г1 і Г2 було кілька таборів, від різних фірм. Наш був крайній, найдальший. Але і найближчий до льодовика, з якого починався наш шлях в перший штурмовий табір.
Озеро возле БЛ
Відпочивши після переходу, ми почали облаштовувати наш табір. Нам треба було тут прожити ще 1,5 місяці.